Грешно издадена фактура в предходен период. За анулирането издаваме протокол по чл. 116 ал. 4, единия екземпляр от който съхраняваме в счетоводството. Как следва да отразим в дневника за продажби и с каква дата?
Добавена в
1 отговор
експерт Eli Marova
отговори на въпрос
на 11 Ян. 2013
При положение, че се анулира документ, през период, по-късен от периода, в който е издаден, в съответния файл се създава втори запис, който е идентичен на първия запис, чрез който е описан документа във файла, с изключение на полетата "Вид на документа" и полетата, описващи стойност. В полето "Вид на документа" на втория запис се попълва код за анулиране на съответния документ, а в полетата, описващи стойност, се попълва стойност, която е равна по размер на съдържанието на съответното поле от първия запис във файла, но с противоположен знак