Фирмата ни е наела помещение, в което ще извършва основната си дейност. Ние извършваме подобрения на наето помещение, който ще бъде за сметка наема докато изразходваната сума се покрие изцяло, т.е. ще има бартер. Договора между двете страни е сключен за срок от 5 години с опция за продължение за нови 5 години. В него е записано, че след прекратяване на договора за наем подобренията остават за сметка на наемодателя. Сега ние като наематели ще трябва да издадем фактура за подобренията с включен ДДС , а наемодателя документ (разписка) за самия наем. Същевременно за извършване на подобренията фирмата закупува с фактури ремонтни материали. Въпросите ми са:
1. Фирмата правилно ли начислява ДДС в своите фактури за продажби, с които фактурира подобренията за сметка на наема ?
2. Фирмата има ли право да приспада данъчния кредит по фактурите, с които закупува ремонтни материали ?
1. Фирмата правилно ли начислява ДДС в своите фактури за продажби, с които фактурира подобренията за сметка на наема ?
2. Фирмата има ли право да приспада данъчния кредит по фактурите, с които закупува ремонтни материали ?
Добавена в
4 отговори
експерт Eli Marova
отговори на въпрос
на 11 Септ. 2012
Договореното подобрение за сметка на наема е възмездна доставка. В този бартер ще има две насрещни доставки – една от наемодателя към Вас за наема и друга от Вас към наемодателя за подобрението. Чл. 130 от закона определя, че данъчното събитие за двете доставки възниква по общите правила на закона.
Трябва да се съобразите с чл. 130. ал.3 - доставката с по-ранна дата на възникване на данъчно събитие се смята за авансово плащане цялостно или частично по втората доставка.
Правилно е да начислите ДДС на аванса/подобрението.
Относно ползването на данъчен кредит за материали и услуги за извършеното подобрение, след като доставката, която извършвате е облагаема, имате право на данъчен кредит ако документите отговарят на чл. 71 от закона
Трябва да се съобразите с чл. 130. ал.3 - доставката с по-ранна дата на възникване на данъчно събитие се смята за авансово плащане цялостно или частично по втората доставка.
Правилно е да начислите ДДС на аванса/подобрението.
Относно ползването на данъчен кредит за материали и услуги за извършеното подобрение, след като доставката, която извършвате е облагаема, имате право на данъчен кредит ако документите отговарят на чл. 71 от закона
експерт Miglena Trifonova
отговорина потребителя Eli Marova
на 12 Септ. 2012
Съветвам Ви да впишете договора за наем, за да си гарантирате интересите при евентуално прехвърляне на имота.
Преобретателят на имота няма да прекрати договорът за наем предсрочно и да Ви извади от имота.
Преобретателят на имота няма да прекрати договорът за наем предсрочно и да Ви извади от имота.
потребител Dimana Markova
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 12 Септ. 2012
Един безплатен съвет и от мене - изчистете въпроса със СИС и авансовия данък.
потребител Dimana Markova
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 12 Септ. 2012
Един безплатен съвет и от мене - изчистете въпроса със СИС и авансовия данък.