Здравейте,
фирма няма дейност. Управителят, който е самоосигуряващо се лице иска да подаде Окд-5 за прекъсване на дейността, тъй като няма възможност да плаща осигуровки поне, докато отново се подновят поръчките към фирмата.
От гледна точка на счетоводството какво означава това прекъсване на дейността. Фирмата е регистрирана по ддс.
фирма няма дейност. Управителят, който е самоосигуряващо се лице иска да подаде Окд-5 за прекъсване на дейността, тъй като няма възможност да плаща осигуровки поне, докато отново се подновят поръчките към фирмата.
От гледна точка на счетоводството какво означава това прекъсване на дейността. Фирмата е регистрирана по ддс.
Добавена в
1 отговор
експерт Елена Илиева
отговори на въпрос
на 29 Юли. 2013
Прекъсването на дейност, чисто счетоводно не изисква нищо специално – води се нормална текуща счетоводна отчетност. Текущо си начислявате приходи и разходи, ако има такива – например при незакрити банкови сметки има такси и лихви, евентуално постъпили плащания по неплатени стари доставки и др. под. Задължително подавате нулеви декларации по ДДС всеки месец, освен ако междувременно не се дерегистрирате, ако отговаряте на условията за дерегистрация.