Здравейте, интересува ме каква юридическа форма е най-подходяща за магазин тип оказион и как всъщност ще се осчетоводява подобна дейност, тоест какви документи трябва да издавам на клиентите?
Принципа на работа е следният: Клиентът носи в магазина свои вещи, които се оценяват в точки (примерно една блуза ще струва 5 точки). За тези 5 точки, които той получава има право да си избере други стоки от магазина и просто да ги размени един вид. Освен това при оставянето на стока в магазина клиента заплаща такса на магазина според броя получени точки. Ако клиента желае да вземе определена стока, но не му достигат точките, то той може да си закупи точки и да вземе стоката. Ето и линк към такъв магазин: http://nomoney-bg.com/
Благодаря!
Принципа на работа е следният: Клиентът носи в магазина свои вещи, които се оценяват в точки (примерно една блуза ще струва 5 точки). За тези 5 точки, които той получава има право да си избере други стоки от магазина и просто да ги размени един вид. Освен това при оставянето на стока в магазина клиента заплаща такса на магазина според броя получени точки. Ако клиента желае да вземе определена стока, но не му достигат точките, то той може да си закупи точки и да вземе стоката. Ето и линк към такъв магазин: http://nomoney-bg.com/
Благодаря!
Добавена в
1 отговор
експерт Павел Йончев
отговори на въпрос
на 18 Апр. 2013
Здравейте, подходящо е ЕООД.
Най-важно е данъчното третиране на документираните разходи.
Цитат от ЗКПО:
"Чл. 10. (1) Счетоводен разход се признава за данъчни цели, когато е документално обоснован чрез първичен счетоводен документ по смисъла на Закона за счетоводството, отразяващ вярно стопанската операция.
(2) Счетоводен разход се признава за данъчни цели и когато в първичния счетоводен документ липсва част от изискуемата информация по Закона за счетоводството, при условие че за липсващата информация са налице документи, които я удостоверяват.
(3) Извън случаите по ал. 2, счетоводен разход се признава и когато първичният счетоводен документ е издаден от лице, което не е предприятие по смисъла на чл. 1, ал. 2 от Закона за счетоводството и в документа липсва част от изискуемата информация по Закона за счетоводството, когато този документ отразява вярно документираната стопанска операция.
(4) Данъчно задължените лица са длъжни да регистрират и отчитат извършените продажби на стоки и услуги чрез издаване на фискална касова бележка от фискално устройство (фискален бон) или чрез издаване на касова бележка от интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност (системен бон) по ред, определен с наредба на министъра на финансите, освен когато заплащането се извършва по банков път или чрез прихващане. Липсата на фискална касова бележка от фискално устройство или на касова бележка от интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност, когато е налице задължение за издаването им, е основание за непризнаване на счетоводен разход за данъчни цели"
Най-важно е данъчното третиране на документираните разходи.
Цитат от ЗКПО:
"Чл. 10. (1) Счетоводен разход се признава за данъчни цели, когато е документално обоснован чрез първичен счетоводен документ по смисъла на Закона за счетоводството, отразяващ вярно стопанската операция.
(2) Счетоводен разход се признава за данъчни цели и когато в първичния счетоводен документ липсва част от изискуемата информация по Закона за счетоводството, при условие че за липсващата информация са налице документи, които я удостоверяват.
(3) Извън случаите по ал. 2, счетоводен разход се признава и когато първичният счетоводен документ е издаден от лице, което не е предприятие по смисъла на чл. 1, ал. 2 от Закона за счетоводството и в документа липсва част от изискуемата информация по Закона за счетоводството, когато този документ отразява вярно документираната стопанска операция.
(4) Данъчно задължените лица са длъжни да регистрират и отчитат извършените продажби на стоки и услуги чрез издаване на фискална касова бележка от фискално устройство (фискален бон) или чрез издаване на касова бележка от интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност (системен бон) по ред, определен с наредба на министъра на финансите, освен когато заплащането се извършва по банков път или чрез прихващане. Липсата на фискална касова бележка от фискално устройство или на касова бележка от интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност, когато е налице задължение за издаването им, е основание за непризнаване на счетоводен разход за данъчни цели"