Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Погрешно издадена фактура от датска фирма

Погрешно е издадена приходна фактура на предприятие "X" , издателя е датска фирма , двете фирми са контрагенти , но в случая нямат никаква извършена дейност между тях , за анулиране на издадената фактура се издава кредитно известие . Нарушават ли се основните принципи на счетоводството , не е ли е по добре да се анулира по друг начин и след разговор с гл. счетоводител на датската фирма е посочено , че според датското законодателство това е начина .Моля за коментар
Добавена в   Счетоводство

4 отговори


на 03 Дек. 2012
При нас нещата стоят така в зависимост от случая:

Поправки и добавки в първичните счетоводни документи (фактурите и известията) не се разрешават. Погрешно съставени първични счетоводни документи се анулират и се съставят нови - чл. 10, от Закона за счетоводството и чл. 116, ал.1 от ЗДДС.

За анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните.

Кредитно или дебитно известие се издава при изменение на данъчната основа на доставка или при развалянето на доставка, за която е издадена фактура, тогава доставчикът е длъжен да издаде известие към фактурата - чл. 115, ал.1 от ЗДДС.

Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 04 Дек. 2012
Да така е при нас , но ние не издаваме фактурата , а датската фирма и те твърдят , че трябва да се осчетоводи фактурата и кридитното известие към нея със същата сума , за да се занули данъчната основа .
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 04 Дек. 2012
Съгласно член 90 от ДИРЕКТИВА 2006/112/ЕО НА СЪВЕТА

1. В случаите на анулиране, разваляне, отказ или пълно или частично неплащане, или когато цената е намалена след извършването на доставката, основата се намалява съответно съгласно условия, които се определят от държавите-членки.

Това означава, че всяка държава определя правилата за издаване и анулиране на документи, спазвайки принципа на директивата. Ако в датския закон липсва норма, която да дава право на анулиране аналогично на нашя закон, няма как да променим тяхната практика. Ако все пак сте получили фактурата и КИ е добре да ги отразите чрез издаване на протоколи.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 07 Дек. 2012
Получени са фактура и КИ . По кой чл. трябва да се създаде протокол и на какво основание ? Трябва ли да се осчетоводят фак. и КИ , и към тях да се създаде протокол или само с протокол да се отрази ( за което нямам никаква идея как ще стане ) ?
Благодаря Ви
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679