Според мен в края на годината с-ка 125 остава със салдо и то се приключва в началото на следващата година със с-ка 119" Други резерви" ,но срещам различни мнения по въпроса.Моля за вашият компетентен отговор.Става въпрос за Сдужение "Местна инициативна група" финансирано със средства по ПРСР.Също дали трябва да се начисляват амортизации за ДА закупени със средства по ПРСР.
Добавена в
2 отговори
експерт Павел Йончев
отговори на въпрос
на 27 Февр. 2013
Предвид чл. 4, ал.1, т.7 от Закона за счетоводството, счетоводството се осъществява и финансовите отчети се съставят в съответствие с изискванията на закона при съобразяване с принципа за независимост на отделните отчетни периоди и стойностна връзка между начален и краен баланс - всеки отчетен период се третира счетоводно сам за себе си независимо от обективната му връзка с предходния и със следващия отчетен период, като данните на финансовия отчет в началото на текущия отчетен период трябва да съвпадат с данните в края на предходния отчетен период.
Съгласно СС №9, т.4.2. от НСФОМСП, който определя изискванията за съставяне и представяне на финансовите отчети на предприятията с нестопанска дейност,в статия "Други резерви" от пасива на баланса се записва сумата на резултата от нестопанската дейност, отразена в отчета за приходите и разходите.
Във връзка с горепосоченото, приключването трябва да стане в самия отчетен период, а не в началото на следващия.
Съгласно СС №9, т.4.2. от НСФОМСП, който определя изискванията за съставяне и представяне на финансовите отчети на предприятията с нестопанска дейност,в статия "Други резерви" от пасива на баланса се записва сумата на резултата от нестопанската дейност, отразена в отчета за приходите и разходите.
Във връзка с горепосоченото, приключването трябва да стане в самия отчетен период, а не в началото на следващия.
експерт Павел Йончев
отговори на въпрос
на 27 Февр. 2013
Безвъзмездната финансова помощ от ДФ”Земеделие” по Програма за развитие на селскостопанските райони,/ПРСР/ субсидии съгласно СС№ 20 – Отчитане на правителствени дарения и оповестяване на правителствена помощ се отчитат като финансиране за дълготрайни активи и финансиране на текущата дейност. Правителствените дарения, според счетоводния стандарт се отчитат като финансиране, освен ако в закон е определен друг ред на отчитане, което финансиране се признава като приход в текущия период, като за дарения, свързани с амортизируеми активи - пропорционално на НАЧИСЛЕНИТЕ за съответния период АМОРТИЗАЦИИ на активи, придобити в резултат на дарението.