Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

продажба на ДМА

Продаваме ДМА, като в договора за продажба условията са следните:първа вноска 2000лв./без ДДС/, след което активът се предава за ползване с протокол. Следват още две вноски по 1000лв., които ще се плащат до 10 число в два последователни месеца.По договор собствеността ще се прехвърли след окончателното плащане.В кой момент нашата фирма трябва да спре начисляване на амортизации и отписване на актива от баланса?Правилно ли е фактури да се издават при падеж на всяка от вноските посочени в договора? Благодаря.

1 отговор


на 21 Ноем. 2013
Щом в договора е предвидено прехвърляне на собствеността под отлагателно условие или срок, данъчното събитие настъпва на датата на фактическото предоставяне на стоката – чл. 25 ал. 3 т. 1. В 5-дневен срок от тази дата следва да издадете фактура за пълната стойност по договора, включително двете разсрочени вноски, дължими след предаване на стоката.

Ако първоначалното плащане от 2000 лв. се извърши повече от 5 дни преди фактическото предаване на стоката, следва да го третирате като аванс и да издадете фактура за него (чл. 25 ал. 7 от закона). В този случай, при предаване на стоката ще приспаднете този аванс от окончателната фактура.

Съгласно НСФОМСП счетоводните амортизации се преустановяват от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е изведен от употреба (СС 4 т. 6.2.). Начисляването на данъчни амортизации се преустановява и активът се отписва от ДАП в началото на месеца, през който се отписва за счетоводни цели – чл. 60 ал. 2 от ЗКПО.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679