Здравейте. Моят въпрос е следният. Учредители на ООД-чужденци наемат офис, за който плащат наем преди учредяването на фирмата. Наемодателят издава фактура със задна дата за периода когато ООД не е все още регистрирано. Трябва ли да се осчетоводят тези фактури или само разходи на учредителите по договора за наем и какви са контировките? Плащането на наема преди учредяването на ООД е извършено от физическо лице, което няма нищо общо с фирмата. Да се счита ли, че плащането е извършено от учредителите и какви трябва да са контировките? Извинявам се за сложните въпроси.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
Добавена в
1 отговор
експерт Павел Йончев
отговори на въпрос
на 28 Февр. 2014
Дори и този т.н.разход да беше документиран по-късно, частта му преди учредяването на търговеца нямаше да се признае за данъчни цели, тъй като за новоучредените данъчно задължени лица данъчният период обхваща периода от датата на учредяването им до края на годината, освен когато в този закон е предвидено друго – чл.21, ал.2 от ЗКПО, като разходите за самото учредяване се признават за данъчни цели.