Здравейте! Радвам се, че попаднах на сайт, като Вашият. Мисля, че така ще ми бъде по-лесно. Моят въпрос е следният-т.к. ми се налага счетоводството на физическо лице /от скоро регистрирано и по ДДС/, как трябва да протича цялото осчетоводяване? До сега съм осчетоводявала документи на ООД, с касови плащания и т.н. При ФЛ също ще имам касов апарат, след като има постъпления мога ли да дам средствата на ФЛ срещу РКО и съответно да си го опиша в касовата книга. Приходите предимно са от наеми, а има разходи свързани с обектите които отдава под наем, тези ф-ри за разход мога ли да ги осчетоводявам и да намалявам с тях прихода? Къде мога да прочета изцяло за воденето на това счетоводство? Предварително благодаря за отделеното Ви време.
Добавена в
3 отговори
експерт Павел Йончев
отговори на въпрос
на 08 Апр. 2013
Здравейте, по отношение отпадането на т.н.нормативнопризнати разходи при определяне на облагаемият доход, физическото лице след като е регистрирано по ЗДДС, е необходимо ДА СЕ УТОЧНИ дали е регистрирано като тютюнопроизводител и земеделски производител във връзка с чл.29а, ал.1 от ЗДДФЛ.
Щом сте решили да водите счетоводство, то трябва да се подчинява на разпоредбите на нормативните актове.Независимо, че физическото лице не е предприятие, то не може да води частично счетоводство само за целите на ЗДДС, произтичащо от задължение поради статута му по този закон.
Щом сте решили да водите счетоводство, то трябва да се подчинява на разпоредбите на нормативните актове.Независимо, че физическото лице не е предприятие, то не може да води частично счетоводство само за целите на ЗДДС, произтичащо от задължение поради статута му по този закон.
експерт Павел Йончев
отговори на въпрос
на 08 Апр. 2013
Приходите от наем, във вашия случай, също следва се отчитат по реда на действащото счетоводно законодателство, независимо че произлизат от задължение по ЗДДС. Няма разлика в осчетоводяването, независимо от признаването на т.н. нормативнопризнати разходи при определяне на облагаемият доход от наем за данъчни цели,(10 на сто разходи, по чл.31, ал.1 от ЗДДФЛ) произтичащи от отдаването на активи под наем от ФЛ.
РКО/ ПКО не е задължителен документ, освен ако с вътрешно писменно разпореждане се реши да се прилага при теглене и внасяне на пари във физически съществуваща каса, като може да се води и дневник за РКО/ ПКО, популярен като касова книга.
РКО/ ПКО не е задължителен документ, освен ако с вътрешно писменно разпореждане се реши да се прилага при теглене и внасяне на пари във физически съществуваща каса, като може да се води и дневник за РКО/ ПКО, популярен като касова книга.
потребител Dimana Markova
отговори на въпрос
на 17 Май. 2013
Не знам точно какъв Ви е зора да "водите" счетоводставо в този случай. Достатъчно е да попълвате дневниците и декларацията по ЗДДС, което в никакъв случай не мога да нарека "счетоводство". Това за касовия апарат е пълна заблуда - няма изискване физическото лице да използва такъв. Попълването на разните му СИС-ове и прочее разписки също не е счетоводство. За ГДД да не говорим. Оборотната ведомост не Ви носи никаква полезна информация и не служи за нищо в този случай. Та успех в безсмисленото начинание!