Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

задържане на депозит по прекратен наем

Здравейте, имам депозит, който ще задържа по прекратен наем, за да извърша ремонт по неправилно поддържан имот. Как да извърша счетоводно цялата операция, трябва ли да издам фактура?
Благодаря предварително.

1 отговор


на 11 Апр. 2023
Депозитът при внасянето му има гаранционна и обезщетителна функция – обезпечава коректното изпълнение на договора от страната, която го е внесла и би могъл да служи като неустойка при евентуално неизпълнение. При получаването му се отчита на разчет. След установяването на щети по наетия имот депозитът изпълнява обезщетителната си функция и следва да се признае като приход от обезщетение, който компенсира разходите по възстановяването на щетите. За целите на ЗДДС при третирането на депозита има доста колебания, тъй като той би могъл да има и характеристиките на авансово плащане. Ако в договора е предвидено, че допустимо депозитът да се използва за плащане на наема за последния период, той представлява авансово платено възнаграждение по доставка и при получаването му следва да се издаде фактура. Явно случаят тук не е такъв, депозитът представлява обезщетение, което е извън обхвата на ЗДДС и за него не се издава фактура, а само документ, удостоверяващ плащането (чл. 84 от ППЗДДС).
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679