Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Краен срок за подаване на информация от операторите на цифрови платформи

До 31 януари е крайният срок, в който операторите на цифрови платформи трябва да предоставят информация относно продавачите, които са били активни на техните платформи през 2024 година.
Платформите се използват за следните основни категории дейности:
 
- продажба на стоки;
- отдаване под наем на недвижими имоти, включително жилища, търговски обекти, апартаменти, хотелски стаи, вили, места за паркиране и др.;
- лични услуги (например извършване на работа за определен период или изпълнение на конкретна задача);
- отдаване под наем на различни видове превозни средства.
 
В секцията "Автоматичен обмен на информация, предоставяна от оператори на платформи" на сайта на НАП е публикувана заповед за определяне на юрисдикциите, за които следва да се подава информация за 2024 година. Освен това са налични примерни xml файлове, които могат да помогнат на операторите при изготвянето на отчетните документи.
 
Информацията се подава чрез услугата „Автоматичен обмен на информация от оператори на платформи – DPI/DAC7“, която е достъпна в Портала за електронни услуги на НАП. За да се използва услугата, е необходим квалифициран електронен подпис (КЕП).
 
За да се осъществи достъп до тази електронна услуга, е необходимо подаване на заявление през Портала за електронни услуги на НАП. Ако информацията ще се подава от упълномощено лице, трябва да се подаде и „Заявление за ползване на електронни услуги с КЕП на упълномощено лице“, осигуряващо пълен достъп.
 
За отчетната 2024 година операторите на платформи са длъжни да идентифицират и проверят всички продавачи, които са регистрирани и извършват дейност на платформата – както съществуващите (регистрирани преди 01.01.2023 г.), така и новорегистрираните (след влизане в сила на актуалните правила).
 
Операторите, които все още не са се регистрирали пред изпълнителния директор на Националната агенция за приходите като оператори на платформа, трябва да го направят възможно най-скоро чрез подаване на „Уведомление за извършване на дейност като оператор на платформа“.

Източник: nra.bg

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679