Националната агенция по приходите напомня, че старият портал за електронни услуги ще бъде спрян на 17-ти октомври 2022 г.
След тази дата вече ще функционира само новата електронна платформа.
До момента, вече повече от една година, двата портала бяха еднакво достъпни, като през това време цялата системна информация е прехвърлена от стария към новия е-портал.
Вече потребителите ще могат по-лесно да имат достъп до услугите. Изисква се само заявление от потребителите, които са се идентифицирали с КЕП като задължени ФЛ или като техни законни представители.
Упълномощените лица, които са ползвали стария портал с КЕП, ще продължат да имат същите права и в новия портал. Като те ще могат сами да заявяват достъп до други задължени лица, както и да преупълномощават трети лица, без да се налага, на която и да е от страните, да посещава офис на НАП, при условие че разполага с КЕП.
За лицата с частичен достъп до е-услугите на НАП в стария портал, услугите в новата платформа ще бъдат достъпни, само че до датата на валидност на квалифицирания електронен подпис (КЕП), посочен в подаденото от тях онлайн заявление за достъп до упълномощено лице.
За да получат достъп и след това с новия си КЕП, упълномощените лица трябва да подадат онлайн заявление за достъп на упълномощено лице, след което да го потвърдят в офис на НАП или чрез известие през електронния портал до задълженото лице, което представляват, и то да потвърди достъпа им.
Потребителите, използващи личен ПИК или КЕП няма нужда да се идентифицират допълнително в новия Портал.
Източник: nra.bg
До момента, вече повече от една година, двата портала бяха еднакво достъпни, като през това време цялата системна информация е прехвърлена от стария към новия е-портал.
Вече потребителите ще могат по-лесно да имат достъп до услугите. Изисква се само заявление от потребителите, които са се идентифицирали с КЕП като задължени ФЛ или като техни законни представители.
Упълномощените лица, които са ползвали стария портал с КЕП, ще продължат да имат същите права и в новия портал. Като те ще могат сами да заявяват достъп до други задължени лица, както и да преупълномощават трети лица, без да се налага, на която и да е от страните, да посещава офис на НАП, при условие че разполага с КЕП.
За лицата с частичен достъп до е-услугите на НАП в стария портал, услугите в новата платформа ще бъдат достъпни, само че до датата на валидност на квалифицирания електронен подпис (КЕП), посочен в подаденото от тях онлайн заявление за достъп до упълномощено лице.
За да получат достъп и след това с новия си КЕП, упълномощените лица трябва да подадат онлайн заявление за достъп на упълномощено лице, след което да го потвърдят в офис на НАП или чрез известие през електронния портал до задълженото лице, което представляват, и то да потвърди достъпа им.
Потребителите, използващи личен ПИК или КЕП няма нужда да се идентифицират допълнително в новия Портал.
Източник: nra.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари