В зимните ни курорти са открити нарушения в 28 обекта, сред които заведения, търговски обекти и хотели. При проверки, извършени от служители на НАП в курортите Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово, са установени неправилно отчитане на продажби. Констатираните нарушения включват липса на издадени касови бележки, несъответствия между сумите, маркирани във фискалните устройства, и наличностите в касите, както и използване на документи за продажби, които не отговарят на изискванията.
През първите три дни на зимната контролна кампания – от 3 до 5 януари, инспекторите са проверили 92 обекта. Контролните действия ще продължат до края на зимния сезон. Част от проверките са осъществени чрез т.нар. явно наблюдение – инспекторите са се идентифицирали и в продължение на два дни са наблюдавали дейността на обектите, за да проследят приходите и да ги сравнят с продажбите от минали периоди. Освен това е използван методът на "таен клиент", който потвърждава, че някои търговци не издават фискални документи за извършените продажби.
В осем от проверените заведения е открито неправилно начисляване на ДДС – вместо актуалната ставка от 20%, която е в сила от 1 януари, те са продължили да прилагат старата ставка от 9%. НАП е дала указания на тези търговци да коригират настройките на фискалните си устройства, за да спазят законовите изисквания.
В един от случаите клиентите са получавали "служебен бон" вместо фискален, което представлява опит за заобикаляне на задълженията за отчетност. За такива нарушения законът предвижда затваряне на обекта. Ако потребител не получи касова бележка при покупка или заплащане на услуга, той има право да отложи плащането до предоставянето на фискален документ, съгласно Закона за ДДС. Това е мярка за ограничаване на укриването на приходи, нелоялната конкуренция и за защита на правата на потребителите.
Гражданите могат да следят за коректното отчитане на приходите чрез мобилното приложение на НАП – NRA Mobile. Приложението позволява сканиране на QR кода върху касовата бележка и е достъпно за изтегляне в App Store и Google Play.
Източник: nra.bg
В осем от проверените заведения е открито неправилно начисляване на ДДС – вместо актуалната ставка от 20%, която е в сила от 1 януари, те са продължили да прилагат старата ставка от 9%. НАП е дала указания на тези търговци да коригират настройките на фискалните си устройства, за да спазят законовите изисквания.
В един от случаите клиентите са получавали "служебен бон" вместо фискален, което представлява опит за заобикаляне на задълженията за отчетност. За такива нарушения законът предвижда затваряне на обекта. Ако потребител не получи касова бележка при покупка или заплащане на услуга, той има право да отложи плащането до предоставянето на фискален документ, съгласно Закона за ДДС. Това е мярка за ограничаване на укриването на приходи, нелоялната конкуренция и за защита на правата на потребителите.
Гражданите могат да следят за коректното отчитане на приходите чрез мобилното приложение на НАП – NRA Mobile. Приложението позволява сканиране на QR кода върху касовата бележка и е достъпно за изтегляне в App Store и Google Play.
Източник: nra.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари