Експертното решение на казуса е включено в „Книга на счетоводителя – разяснени ситуации от практиката“. За още решения на казуси във връзка с осчетоводяване, ДДС и данъчно право, вземете книгата от тук >>
Въпрос: Фирмата е нова, регистрирана по ДДС с цел електронна търговия към физически и юридически лица. Предвиждат се три начина на плащане на закупените стоки:
1. Пощенски паричен превод чрез куриерска фирма;
2. Банков превод;
3. Плащане чрез виртуален ПОС терминал с кредитна или дебитна карта.
Плащания в брой няма да има. Можем ли в този случай за плащанията с карти да не издаваме фискален бон от касов апарат?
Отговор на въпроса даде експерт Елена Илиева:
Настоящият текст на чл. 3, ал. 17 от Наредба Н-18 гласи, че лице, което съгласно ал. 1 е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка и което извършва продажби на стоки и/или услуги чрез електронен магазин, може да регистрира и отчита тези продажби вместо с фискален или системен бон, чрез документ за регистриране на продажбата, който не е издаден от ФУ или ИАСУТД, когато е извършено неприсъствено плащане с кредитна или дебитна карта и при условие че:
1. софтуерът/ софтуерите за управление на продажбите, отговаря/т на изискванията по чл. 52с; и
2. за продажбите, извършвани чрез електронния магазин, лицето приема неприсъствени плащания, извършвани с кредитна и дебитна карта.
Разпоредбата претърпя промени, в сила от 26.02.2021 г., които облекчиха изискванията за издаване на заместващ документ вместо фискален бон при неприсъствено плащане с дебитна или кредитна карта по реда на чл. 3, ал. 17 и на практика, в момента единственото изискване е продажбата да се извършва чрез електронен магазин по смисъла на §1, т. 87 от ДР на ЗДДС. Съответно електронният магазин следва да е регистриран по реда на чл. 52м от Наредба Н-18. Ако лицето избере да прилага облекчения режим по чл. 3, ал. 17 от наредбата и да издава заместващ документ за неприсъствените плащания с дебитна и кредитна карта, следва да се съобрази с изискванията на чл. 52о и следващите от наредбата. Едно от изискванията и към момента е подаването на стандартизиран одиторски файл съгласно приложение № 38 до 15-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнася, на основание чл. 52 т, ал. 2 от Наредбата.
Източник: „Книга на счетоводителя – разяснени ситуации от практиката“. Вземете я тук >>
1. Пощенски паричен превод чрез куриерска фирма;
2. Банков превод;
3. Плащане чрез виртуален ПОС терминал с кредитна или дебитна карта.
Плащания в брой няма да има. Можем ли в този случай за плащанията с карти да не издаваме фискален бон от касов апарат?
Отговор на въпроса даде експерт Елена Илиева:
Настоящият текст на чл. 3, ал. 17 от Наредба Н-18 гласи, че лице, което съгласно ал. 1 е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка и което извършва продажби на стоки и/или услуги чрез електронен магазин, може да регистрира и отчита тези продажби вместо с фискален или системен бон, чрез документ за регистриране на продажбата, който не е издаден от ФУ или ИАСУТД, когато е извършено неприсъствено плащане с кредитна или дебитна карта и при условие че:
1. софтуерът/ софтуерите за управление на продажбите, отговаря/т на изискванията по чл. 52с; и
2. за продажбите, извършвани чрез електронния магазин, лицето приема неприсъствени плащания, извършвани с кредитна и дебитна карта.
Разпоредбата претърпя промени, в сила от 26.02.2021 г., които облекчиха изискванията за издаване на заместващ документ вместо фискален бон при неприсъствено плащане с дебитна или кредитна карта по реда на чл. 3, ал. 17 и на практика, в момента единственото изискване е продажбата да се извършва чрез електронен магазин по смисъла на §1, т. 87 от ДР на ЗДДС. Съответно електронният магазин следва да е регистриран по реда на чл. 52м от Наредба Н-18. Ако лицето избере да прилага облекчения режим по чл. 3, ал. 17 от наредбата и да издава заместващ документ за неприсъствените плащания с дебитна и кредитна карта, следва да се съобрази с изискванията на чл. 52о и следващите от наредбата. Едно от изискванията и към момента е подаването на стандартизиран одиторски файл съгласно приложение № 38 до 15-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнася, на основание чл. 52 т, ал. 2 от Наредбата.
Източник: „Книга на счетоводителя – разяснени ситуации от практиката“. Вземете я тук >>
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари