В брой 36 на Държавен вестник от дата 29.4.2025 г. е обнародвана Наредба № Н-1 от 14 април 2025 г. за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност по чл. 760е от Търговския закон.
МИНИСТЕРСТВО НА ПРАВОСЪДИЕТО
НАРЕДБА № Н-1 от 14 април 2025 г.
за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност по чл. 760е от Търговския закон
Раздел I
Общи положения
Чл. 1. (1) Тази наредба урежда условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност по чл. 760е от Търговския закон, наричан по-нататък „регистъра“.
(2) Регистърът се води и поддържа от Министерството на правосъдието.
Чл. 2. (1) Регистърът е структурирана база данни в електронна форма, която съдържа информация относно:
1. обстоятелствата и актовете в производството по несъстоятелност на предприемача, предвидени в Търговския закон и в член 24, параграф 2 на Регламент (ЕС) 2015/848 на Европейския парламент и на Съвета от 20 май 2015 г. (OB, L 141/19 от 5 юни 2015 г.) относно производството по несъстоятелност, наричан нататък Регламент (ЕС) 2015/848;
2. обстоятелствата и актовете в производството по стабилизация на предприемача, предвидени в Търговския закон;
3. обстоятелствата и актовете в производството за погасяване на задължения на предприемача, предвидени в Търговския закон.
(2) Регистърът е публично достъпен на Единния портал на органите на изпълнителната власт в сектор „Правосъдие“. Регистърът е част от Автоматизираната информационна система за производство по несъстоятелност и стабилизация, която съдържа и друга информация, свързана с производствата по несъстоятелност, стабилизация и погасяване на задължения.
(3) Регистърът е свързан с децентрализираната система за взаимно свързване на регистрите по несъстоятелност по член 25, параграф 1 на Регламент (ЕС) 2015/848.
Чл. 3. Информацията в регистъра постъпва:
1. по служебен път от съдилищата и Висшия съдебен съвет съгласно чл. 377а от Закона за съдебната власт, включително чрез Единната информационна система на съдилищата;
2. въз основа на заявление в предвидените от закона случаи.
Чл. 4. Заявленията за предоставяне на административни услуги от регистъра може да се подават и по електронен път посредством електронна административна услуга, достъпна на Единния портал на органите на изпълнителната власт в сектор „Правосъдие“ и на Портала за електронно управление.
Раздел II
Водене на регистъра
Чл. 5. Министърът на правосъдието определя със заповед служителите, които извършват действия по вписване и обявяване на актове и обстоятелства в регистъра, предоставяне на административни услуги от регистъра, както и служителите, които осъществяват контрол върху тези действия.
Чл. 6. (1) В регистъра се открива електронна партида на предприемача след получаване на първия акт, подлежащ на обявяване или вписване по чл. 2, ал. 1.
(2) Електронната партида съдържа следните раздели:
1. раздел „Данни за предприемача“;
2. раздел „Стабилизация“;
3. раздел „Несъстоятелност“;
4. раздел „Погасяване на задължения“.
(3) В раздел „Данни за предприемача“ се съдържа следната информация:
1. партиден номер, който се генерира автоматично;
2. имена;
3. уникален единен идентификационен код по БУЛСТАТ, ако има такъв;
4. единен граждански номер (ЕГН) за българските граждани; личен номер на чужденец (ЛНЧ) или място и дата на раждане за чужди граждани;
5. регистрационен номер от съответния регистър на стопанска дейност, занаят или професия, ако има такъв;
6. адрес на регистрация на дейността на предприемача, а ако няма такъв – постоянен адрес или място на осъществяване на дейността;
7. номер на съдебното производство по несъстоятелност, стабилизация или погасяване на задължения и единен код на съда.
Цялата Наредба вижте тук >>
НАРЕДБА № Н-1 от 14 април 2025 г.
за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност по чл. 760е от Търговския закон
Раздел I
Общи положения
Чл. 1. (1) Тази наредба урежда условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност по чл. 760е от Търговския закон, наричан по-нататък „регистъра“.
(2) Регистърът се води и поддържа от Министерството на правосъдието.
Чл. 2. (1) Регистърът е структурирана база данни в електронна форма, която съдържа информация относно:
1. обстоятелствата и актовете в производството по несъстоятелност на предприемача, предвидени в Търговския закон и в член 24, параграф 2 на Регламент (ЕС) 2015/848 на Европейския парламент и на Съвета от 20 май 2015 г. (OB, L 141/19 от 5 юни 2015 г.) относно производството по несъстоятелност, наричан нататък Регламент (ЕС) 2015/848;
2. обстоятелствата и актовете в производството по стабилизация на предприемача, предвидени в Търговския закон;
3. обстоятелствата и актовете в производството за погасяване на задължения на предприемача, предвидени в Търговския закон.
(2) Регистърът е публично достъпен на Единния портал на органите на изпълнителната власт в сектор „Правосъдие“. Регистърът е част от Автоматизираната информационна система за производство по несъстоятелност и стабилизация, която съдържа и друга информация, свързана с производствата по несъстоятелност, стабилизация и погасяване на задължения.
(3) Регистърът е свързан с децентрализираната система за взаимно свързване на регистрите по несъстоятелност по член 25, параграф 1 на Регламент (ЕС) 2015/848.
Чл. 3. Информацията в регистъра постъпва:
1. по служебен път от съдилищата и Висшия съдебен съвет съгласно чл. 377а от Закона за съдебната власт, включително чрез Единната информационна система на съдилищата;
2. въз основа на заявление в предвидените от закона случаи.
Чл. 4. Заявленията за предоставяне на административни услуги от регистъра може да се подават и по електронен път посредством електронна административна услуга, достъпна на Единния портал на органите на изпълнителната власт в сектор „Правосъдие“ и на Портала за електронно управление.
Раздел II
Водене на регистъра
Чл. 5. Министърът на правосъдието определя със заповед служителите, които извършват действия по вписване и обявяване на актове и обстоятелства в регистъра, предоставяне на административни услуги от регистъра, както и служителите, които осъществяват контрол върху тези действия.
Чл. 6. (1) В регистъра се открива електронна партида на предприемача след получаване на първия акт, подлежащ на обявяване или вписване по чл. 2, ал. 1.
(2) Електронната партида съдържа следните раздели:
1. раздел „Данни за предприемача“;
2. раздел „Стабилизация“;
3. раздел „Несъстоятелност“;
4. раздел „Погасяване на задължения“.
(3) В раздел „Данни за предприемача“ се съдържа следната информация:
1. партиден номер, който се генерира автоматично;
2. имена;
3. уникален единен идентификационен код по БУЛСТАТ, ако има такъв;
4. единен граждански номер (ЕГН) за българските граждани; личен номер на чужденец (ЛНЧ) или място и дата на раждане за чужди граждани;
5. регистрационен номер от съответния регистър на стопанска дейност, занаят или професия, ако има такъв;
6. адрес на регистрация на дейността на предприемача, а ако няма такъв – постоянен адрес или място на осъществяване на дейността;
7. номер на съдебното производство по несъстоятелност, стабилизация или погасяване на задължения и единен код на съда.
Цялата Наредба вижте тук >>
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари