Фирма е домоуправител на етажна собственост. Във фирмата има назначени лица по трудови договори - 2 охранители и 2 камериерки.
От собствениците на блока в сметка на фирмата домоуправител постъпват всеки месец по 6000 лева. От тези пари, управителят на фирмата домоуправител плаща ток, вода, консумативи, изтривалки, подръжка на климатици, заплати на персонала и осигуровки и др. и в крайна сметка за собственика на фирмата остават всеки месец различна сума, в рамките на 500-650 лева.
Възниква въпросът каква фактура следва да издава фирмата домоуправител срещу получените 6000 лева - за 6000 лева или за 500-650 лева?
Също коя сума е определяща за оборот за задължителна регистрация по ЗДДС?
Разходите, които фирмата домоуправител плаща от името на блока за ток, вода и др., на името на блока ли трябва да са или на името на фирмата домоуправител?
Експертите посочват следните отговори на поставените въпроси:
Сумите, които дружеството – управител на етажна собственост плаща за покриване на разходи от името и за сметка на съсобствениците на етажната собственост за ток, вода, асансьор, поддръжка и ремонт на общите части в сградата и др. съгласно чл. 26, ал. 5, т. 4 от ЗДДС не се включват в данъчната основа на извършваната доставка на услуга по управление на етажната собственост, когато тези суми са посочени изрично в счетоводството...
Пълното решение на казуса можете да прочетете в CD 117 казуса за активи, счетоводство, данъци и ТРЗ.
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари