Няколко примера, взети от списание "Съветник Данъци и такси на моята фирма - бр. 57, април 2024", за съставни доставки, които имат за цел да покажат сложността на косвеното данъчно облагане с ДДС на съставните доставки.
Пример 1: Сложна доставка, включваща повече от един доставчик.
По същество отделните елементи на една обща единична доставка се изпълняват от различни доставчици. Отделните елементи са до определена степен свързани помежду си (взаимосвързани доставки), а всеки от доставчиците начислява ДДС върху тях частта, която изпълнява . Предметът на спора пред СЕС засяга лизингови сделки, структурирани чрез два договора вместо с един и включващи две дружества от една и съща финансова група. Италианските данъчни органи считат, че тези отделни споразумения съставляват единен договор, сключен между трите страни (доставчиците и клиента), а платеното от клиента възнаграждение за договора за лизинг е анализирано като изкуствено разделено, за да се намали данъчната основа вследствие на смесица от облагаеми с освободени доставки. Ролята на лизингодателя по договора съответно е изкуствено разделена между две дружества от групата, за да се постигне посоченото данъчно предимство;
Пример 2: Доставка на услуги, при която срещу заплащане на предварително определена сума независим от продавача на употребявани превозни средства икономически оператор предоставя гаранция за механичната повреда на някои части на превозното средство, което представлява освободена застрахователна сделка.
Запитващата юрисдикция следва да прецени дали продажбата на употребявано превозно средство и гаранцията, предоставяна от независим от продавача на това превозно средство икономически оператор за механичната повреда на някои части на превозното средство, са свързани до такава степен, че трябва да се разглеждат като единна сделка или напротив, като самостоятелни сделки .
Пример 3: Съществуването на съставните доставки е признато и в контекста на бартерна сделка.
Данъчната основа за предоставяне на бонус в натура, представляващ насрещна престация (възнаграждение) към друго лице за изпълнение на услуга по въвеждане на нов клиент, включва освен покупната цена на този бонус (доставка на стока) и заплатените от доставчика разходи за доставката му (услуга).
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари