Проектът за изменение на ЗДДС беше приет от МС. Целта е да се подобри действащото законодателство в данъчната област.
Предложените промени включват отпадане задължението за направа на годишна корекция при определени случаи, прецизиране на разпоредбите, имащи връзка с корекция на използван данъчен кредит за недвижими имоти и с освобождаването от облагане с ДДС на доставка на „универсална пощенска услуга“. Целта е да не се допуска на прекалено широко тълкуване на освобождаването, предвидено в Директива 2006/112/ЕО.
В законопроекта е допълнена разпоредбата за регистрация по ДДС, посредством която данъчно задължените лица имат задължение да подадат заявление за регистрация в срок от 7 дни датата, на която, въз основа обема и характера на извършваната дейност, може да направи обосновано предположение, че ще се достигне облагаем оборот от 50 хил. или повече лв. в рамките на текущия и следващия месец. Целта на това изменение е противодействие на лицата, избягващи ЗДДС регистрация при извършване на облагаема дейност за определен период от годината, което налага и понижаване срока за подаване на заявление за регистрация от 14 на 7 дни. Предлага се и да се отмени разпоредбата, с която се изисква обезпечение, когато са налице неуредени задължения, с оглед регистрация по закона.
Предложени са и промени, свързани с обезпеченията при доставка на течни горива, като при дадени обстоятелства отпада задължението за предоставяне на обезпечения от крайните потребители – лица, които само пряко ползват течни горива без да търгуват с тях.
В преходните и заключителни разпоредби на законопроекта са предложени за изменения в Закона за акцизите и данъчните складове , Закона за пощенските услуги, Закона за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия, ЗКПО, ЗДДФЛ, ЗМДТ, Закона за счетоводството и Закона за ограничаване на плащанията в брой.
ЗАДС
Допълнено е определението за тютюневи изделия, като в обхвата за облагане на тютюневите изделия влизат и препаратите, предназначени за пушене с водна лула (наргиле), които освен тютюн или заместители на тютюна, съдържат и ароматизиращи сиропи.
Забранява се публикуването на обяви или съобщения в електронен вид, посредством които се предлагат за продажба акцизни стоки, чийто бандерол липсва и за които не е платен акциз. Пощенските оператори се задължават да изискват от подателите деклариране, че изпращаните акцизни стоки или отпадъци от тютюн са със заплатен, начислен или обезпечен акциз, а също и че те имат бандерол, в случаите когато той е задължителен.
ЗЗДФЛ
Предлага се от догодина ГДД на СОЛ по смисъла на КСО, а също и декларацията по чл. 55, ал. 1, изготвяна и подавана от предприятията и СОЛ – платци на доходи, задължени да удържат и внасят данъци, да се подават единствено по електронен път. Поради изявената тенденция на подаване на данни онлайн и това, че все повече декларации се подават само по електонен път, отпада и 5-процентната отстъпка върху данъка за довнасяне при подаване онлайн на годишна данъчна декларация.
За улеснение на местните физически лица, при декларирането на доходи от източници в чужбина, изискването на закона за прилагане към ГДД на „удостоверения“ за внесения в чужбина данък и задължителни осигуровки, издадени от компетентните власти на другата страна, се заменя с изискване за прилагане на „доказателства“. Предлага се местните физически лица да могат да декларират в своята годишна данъчна декларация придобитите през годината, в това число и за настоящата, необлагаеми доходи по чл. 13 от ЗДДФЛ, полученото имущество по наследство, завет и дарение, а също и полученото имущество с възстановено право на собственост по реда на нормативен акт.
Срокът за подаване на справката по чл. 73, ал. 1 от ЗДДФЛ, предоставяна от предприятията и СОЛ платци на доходи, за платените през годината доходи на физически лица, се изменя от 30 април на края на февруари.
ЗМДТ
Терминът „Специализираните ремаркета за превоз на тежки или извънгабаритни товари“ отпадат в разпоредбите на чл. 55 от ЗМДТ. Предлага се всички видове ремаркета да бъдат облагани единствено в състав с моторното превозно средство категория N.
Електрическите превозни средства от категории L5е, L6е и L7е, които са определени в чл. 4 от Регламент (ЕС) № 168/2013, се освобождават от данък върху превозните средства. Прецизира се и плащането на данък върху таксиметров превоз на пътници, с което се постига пълно съгласуване между Закона за автомобилните превози и ЗМДТ.
ЗСч
Предлага се прецизиране на определени разпоредби. Прецизира се също и определението за „нетни приходи от продажби“ и се привежда в съответствие с европейското законодателство.
Въвежда се уточнението, че когато приложимата счетоводна база на фирмата са МСС, те се прилагат в цялостта си, така, както са приети и без промени. Това е необходимо поради неяснота относно прилагането на определени разпоредби от ЗСч (Директива 2013/34/ЕС), различаващи се от разпоредбите на МСС.
ЗОПБ
Предложено е нормативно регламентираният праг за ограничаване на плащанията в брой да се понижи от 10 000 лв. на 5000 хил. лв. Крайната цел на това предложение е противодействие на сивата икономика. Ограничението ще се прилага и когато се правят плащания в чуждестранна валута, когато левовата им равностойност е равна на или превишава 5000 лв. по курса на БНБ в деня на разплащането.
източник: expert.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари