Решението е включено в "Доставка на стоки и услуги по смисъла на ЗДДС" - как да се сдобиете с още десетки готови решения вижте тук >>
Фирма, регистрирана по ЗДДС, представя в счетоводството фактури от Фейсбук за реклама, издадени и платени през месеците 03.2022 г., 06.2022 г., 08.2022 г. Трябва ли отново да се включат в двата дневника или само в дневник продажби или изобщо да не се включват?
Фирма, регистрирана по ЗДДС, представя в счетоводството фактури от Фейсбук за реклама, издадени и платени през месеците 03.2022 г., 06.2022 г., 08.2022 г. Трябва ли отново да се включат в двата дневника или само в дневник продажби или изобщо да не се включват?
Отговор: При получаване на услуги от чуждестранни доставчици, следва да се определи мястото на изпълнение на доставките и съответно от кого е изискуем данъкът.
Мястото на изпълнение на рекламните услуги, получени от данъчно задължено лице, се определя по реда на чл. 21, ал. 2 от ЗДДС и е там, където получателят е установил своята независима икономическа дейност. Това означава, че мястото на изпълнение на рекламните услуги е в България.
Чл. 82, ал. 2, т. 3 от закона определя, че когато доставчикът е данъчно задължено лице, неустановено в страната, доставката е с място на изпълнение в страната и е облагаема, тогава данъкът е изискуем от получателя на услугата. В този случай българското дружество следва да си самоначисли данъка с протокол по чл. 117 и да го отрази в дневниците.
Чуждестранните фактури не са данъчни документи, издадени по реда на ЗДДС, затова не е необходимо да се отразяват в дневника за покупки.
Протоколът по чл. 117 следва да се отрази задължително в дневника за продажби и в дневника за покупки, ако такъв се изготвя, според вида на регистрацията по ЗДДС.
източник: Доставка на стоки и услуги по смисъла на ЗДДС
източник: Доставка на стоки и услуги по смисъла на ЗДДС
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари