ЕТ на патент се регистрира. До момента е подадена декларация в общината, платен е патентният данък за тримесечието и е подадена декларация за започване на дейност като самоосигуряващо се лице в НАП.
Счетоводителят на ЕТ не е наясно как да процедира по следните въпроси:
1. Има ли други документи, които трябва да се подадат?
2. Освен декларация обр. 1 в НАП трябва ли да се подават други декларации всеки месец?
3. Може ли новоучредено ЕТ на патент да се осигурява на по-голям осигурителен праг от 420 лв.?
Отговор на въпроса даде експерт Наталия Василева:
"Физическите лица, включително едноличните търговци, които извършват дейности, посочени в приложение № 4 (патентни дейности) от Закона за местните данъци и такси, се облагат с годишен патентен данък за доходите от тези дейности, при условие че: оборотът им за предходната година не превишава 50 000 лв. и не са регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, с изключение на регистрация за вътреобщностно придобиване по чл. 99 и чл. 100, ал. 2 от същия закон. За извършваната..."
Пълното решение на казуса можете да прочетете в CD Данъчните декларации на моята фирма.
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари