Ако сдружение с нестопанска цел закупи ДМА, трябва ли да начислява амортизации?
Юридическите лица с нестопанска цел съставят своите финансови отчети на база СС 9 – Представяне на финансовите отчети на предприятията с нестопанска дейност. Съгласно точка 3.6 от СС 9, отчитането на амортизируемите и други активи се извършва по общия ред, предвиден в счетоводните стандарти. Именно в СС 4 – отчитане на амортизациите е предвидено реда и начина на отчитане на амортизациите. В този смисъл Вашето предприятие следва да се съобрази с принципните постановки на този стандарт – СС 4, като разработи своя счетоводна политика, свързана с начисляване на амортизациите на своите амортизируеми активи.
Ето защо ако придобитите активи са амортизируеми активи под формата на ДМА или ДНМА, който:
Ето защо ако придобитите активи са амортизируеми активи под формата на ДМА или ДНМА, който:
а) се очаква да бъдат използван през повече от един отчетен период;
б) имат ограничен срок на годност;
в) се държат от предприятието за целите на производството или доставката на стоки и услуги, за отдаване под наем на други лица или за административни цели,
то тогава за съответните активи вашето предприятие следва да начислява разходи за амортизации съобразно определения от предприятието срок на годност на съответния актив.
източник: www.portalschetovodstvo.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
3 Коментари