Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

НАП с годишно приключване от 31.12 до 06.01.2024 година

Националната агнеция по приходите обяви, че годишното приключване ще се извърши в периода от 31.12.2024 година до 06.01.2025 г.
Ще бъдат конфигурирани информационните системи за работа през 2025 г.
 
На 31.12.2024 г. в 10:00 часа ще бъде спрян достъпът за извършване на плащания през виртуален ПОС на НАП.
 
Плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП могат да се извършват до 12:00 ч. на 31.12.2024 г.
 
От 27.12.2024 г. ще бъдат  спрени възможностите за плащане през Е-PAY в електронните услуги на НАП, но ще могат да се правят данъчно-осигурителни вноски чрез банков превод или пощенски запис. При извършване на справка за плащанията през е-услугите на НАП, данните ще са актуални към 31.12.2024 г.
 
Електронната услуга за подаване на уведомления относно трудови договори ще бъде налична, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпратени от НАП след 06 януари 2025 г. Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ е уведомена за тези промени. В периода до 31 декември 2024 г. справочната информация за задълженията към НАП ще бъде актуална.
 
Относно здравните вноски, гражданите ще могат да извършват плащания в периода 31 декември 2024 г. - 06 януари 2025 г. само чрез банкови преводи в търговските банки.
 
Здравноосигурителният статус няма да се актуализира между 1 и 6 януари 2025 г. Ако се извърши плащане чрез търговска банка, възстановяването на здравни права ще става в офис на НАП, като се издава удостоверение на хартиен носител за непрекъснати здравно-осигурителни права. Следващото обновяване на здравния статус ще бъде на 06 януари 2025 г. и ще обхваща всички данни към тази дата.
 
Подаването на декларация Образец 7 в периода 01 – 06 януари 2025 г. ще се извършва чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но данните ще се отразят в системата след 06 януари 2025 г. Регистрирани лица по ЗДДС ще имат възможност да подават справки-декларации и VIES-декларации през електронната услуга на НАП, като тези данни също ще бъдат обработени след 06.01.2025 г.
 
Между 14:00 ч. на 31 декември 2024 г. и 06 януари 2025 г. физическите и юридическите лица ще могат да ползват електронни услуги на НАП, но следните услуги няма да бъдат достъпни през този период:
 
- подаване на заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС, които ще се подават на хартиен носител в офис на НАП по регистрация;
- промяна на имейл и телефон за контакт с НАП чрез електронната услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“;
- подаване на искания за издаване на документи;
- потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК);
- подаване на заявления за приоритетно плащане на осигурителни вноски, включително за допълнително задължително пенсионно осигуряване;
- плащане на данъци, осигурителни вноски и други задължения чрез електронните услуги на НАП.
 
Физическите лица, които подават годишна декларация за облагане на доходите, ще могат да го направят чрез електронната услуга на НАП от 10.01.2025 г., когато стартира кампанията. Същият ден започва и подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на НАП.
 
Източник: nra.bg

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679