Предприятията, получили държавни помощи, вследствие на извънредното епидемиологично положение, ще отчитат помощите през модула „Комуникация с УО“ на ИСУН.
Как правилно да отчитате държавните помощи, получени в дружеството си? Вижте в специализираното електронно ръководство от проф. д-р Стоян Дурин – „Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19”. То ще Ви даде необходимата информация, отчетност и стъпки по изготвяне на отчетите за получените помощи във фирмата. Вижте го тук.
Подаването на отчети ще бъде еднократно. В случаите, когато дадено дружество е получило обезщетение по първа и втора фаза, декларирането на получените средства ще се осъществява чрез комуникация към подаденото и одобреното заявление в схема BG16RFOP002-2.095.
След 6-ти май 2021 г. работодателите ще имат нова опция за подаване на въпросната комуникация. Опцията ще се намира в модула „Комуникация с УО“ и ще бъде под името „Отчитане“.
Всяко дружество, получило финансова подкрепа, е длъжно да изпрати два документа:
- Отчет от крайния ползвател на помощта по схема за получаване на заявления за държавни помощи BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ по ОПИК
- Декларация за липса на друго публично финансиране.
Документите са задължителна стъпка за изпращане на комуникацията. Те трябва да бъдат попълнени и приложени правилно към определено описание в падащ списък от документи в комуникацията.
Цялата документация трябва да бъде подписана с КЕП от лицето, представляващо дружеството или в другия случай – да се подаде сканирано копие на документите, след предварително подписване на хартия.
Източник: nra.bg
Подаването на отчети ще бъде еднократно. В случаите, когато дадено дружество е получило обезщетение по първа и втора фаза, декларирането на получените средства ще се осъществява чрез комуникация към подаденото и одобреното заявление в схема BG16RFOP002-2.095.
След 6-ти май 2021 г. работодателите ще имат нова опция за подаване на въпросната комуникация. Опцията ще се намира в модула „Комуникация с УО“ и ще бъде под името „Отчитане“.
Всяко дружество, получило финансова подкрепа, е длъжно да изпрати два документа:
- Отчет от крайния ползвател на помощта по схема за получаване на заявления за държавни помощи BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ по ОПИК
- Декларация за липса на друго публично финансиране.
Документите са задължителна стъпка за изпращане на комуникацията. Те трябва да бъдат попълнени и приложени правилно към определено описание в падащ списък от документи в комуникацията.
Цялата документация трябва да бъде подписана с КЕП от лицето, представляващо дружеството или в другия случай – да се подаде сканирано копие на документите, след предварително подписване на хартия.
Източник: nra.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари