Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Годишно оценяване на служителите

Трябва ли работодателят да оценява служителите си всяка година? Има ли задължителни формуляри?
Няма нормативно изискване за оценка на работниците или служителите. Няма нормативно изискване, ако работодателя реши да оценява работниците си, на какъв период от време да го извършва. Няма нормативни изисквания и по какви критерии с какви форми да го извършва.
Възприети са най-различни начини на оценка и периодичност на оценяване: ежегодно, на две години, на 5 г. и т.н.
Един от вариантите за оценка е оценяватено от преките ръководители по определение от дадена комисия критерии.
Критериите, по които се извършва оценката се разработват от работодателя в съотвествие с фирмената ценностна система и политика.
Друг вариант- първо самооценка и след това оценка от преките ръководители.
Чрез самооценката от страна на служителите управителят на дадено предприятие има възможността да разбере дали служителите му оценяват адеквартно и реално силните и слабите си страни в работата, предимствата и недостатъци, иновации и грешките и т.н.
Науката за управлението отдавна е достигнала до извода, че възприемането на работата е много важен елемент от добрата мотивация.
От гледна точка на предприятието е желателно да се постигне максимално възможното покриване на личното възприемане какво се очаква от него в работата и реалните изисквания на работодателя към работника или служителя.
Начинът, по който ще се оценяват работниците и служителите обаче изцяло е отражение на фирмената политика на конкретното предприятие.

Примерни критерии, по които се оценяват:
Критериите зависят от конкретния характер на работата и от ценностите, възприети във фирмата.
- образование;
- професионална квалификация;
- стремеж към повишаване на проф. квалификация и преминати курсове;
- въвеждане на нови методи на работа;
- при учителите – напр. работа с проблемни деца, деца в риск, надарени деца
- споделяне на ценностите на предприятието;
- участия в тим билдинг
- и т.н.
В редица предприятия критериите за оценка са групирани и създават система от стимули, т.е. от оценката по тези критерии зависи допълнително трудово възнаграждение на работника.

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679