Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

амортизация и отписване на задължения

Здравейте,
имам два въпроса:
1.Начислява ли се данъчна и счетоводна амортизация на актив през периода, в който дружеството временно е спряло дейност?
2.Разходите от отписаните задължения по чл.37 ал.1 в ОПР в извънредни разходи ли се посочват или не?
Добавена в   ЗКПО

3 отговори


на 04 Март. 2014
Колежке, при липса на дейност от страна на дружеството амортизации не се начисляват..На втория въпрос отговорът е "да".
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 1 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 04 Март. 2014
Ако приложимите счетоводни стандарти са НСФОМСП не се начисляват счетоводни амортизации на консервирани ДМА за периода, през който не се употребяват. Съгласно СС 4 консервирани активи са тези, които независимо от причините са изведени от употреба за минимум дванадесет месеца, след изтичането на които се очаква предприятието отново да ги въведе в употреба. Ако активите временно са изведени от употреба за по-кратък период амортизации се начисляват по общия ред.

Съгласно чл. 59 от ЗКПО начисляването на данъчни амортизации се преустановява, когато съответният актив временно не се използва (не носи икономическа изгода) през период, по-дълъг от дванадесет месеца. Начисляването се преустановява от началото на месеца, следващ месеца, през който е изтекъл 12-месечният срок, и се възобновява от началото на месеца на връщането на актива в експлоатация. Данъчният амортизируем актив не се отписва от данъчния амортизационен план.

При определянето на данъчния финансов резултат за годината, през която е изтекъл дванадесетмесечният срок, годишната данъчна амортизация се намалява с размера на начислената данъчна амортизация за актива през дванадесетте месеца, през които активът не се е използвал. С размера на намалението се коригират стойностите на данъчния амортизируем актив към датата на преустановяване начисляването на данъчна амортизация.

Приходът от отписано задължение не е извънреден. Коректно е да се посочва в „Други приходи”.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 05 Март. 2014
Много ви благодаря!
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679