Здравейте,
имам два въпроса:
1.Начислява ли се данъчна и счетоводна амортизация на актив през периода, в който дружеството временно е спряло дейност?
2.Разходите от отписаните задължения по чл.37 ал.1 в ОПР в извънредни разходи ли се посочват или не?
имам два въпроса:
1.Начислява ли се данъчна и счетоводна амортизация на актив през периода, в който дружеството временно е спряло дейност?
2.Разходите от отписаните задължения по чл.37 ал.1 в ОПР в извънредни разходи ли се посочват или не?
Добавена в
3 отговори
потребител Тихомир Савчев
отговори на въпрос
на 04 Март. 2014
Колежке, при липса на дейност от страна на дружеството амортизации не се начисляват..На втория въпрос отговорът е "да".
експерт Елена Илиева
отговори на въпрос
на 04 Март. 2014
Ако приложимите счетоводни стандарти са НСФОМСП не се начисляват счетоводни амортизации на консервирани ДМА за периода, през който не се употребяват. Съгласно СС 4 консервирани активи са тези, които независимо от причините са изведени от употреба за минимум дванадесет месеца, след изтичането на които се очаква предприятието отново да ги въведе в употреба. Ако активите временно са изведени от употреба за по-кратък период амортизации се начисляват по общия ред.
Съгласно чл. 59 от ЗКПО начисляването на данъчни амортизации се преустановява, когато съответният актив временно не се използва (не носи икономическа изгода) през период, по-дълъг от дванадесет месеца. Начисляването се преустановява от началото на месеца, следващ месеца, през който е изтекъл 12-месечният срок, и се възобновява от началото на месеца на връщането на актива в експлоатация. Данъчният амортизируем актив не се отписва от данъчния амортизационен план.
При определянето на данъчния финансов резултат за годината, през която е изтекъл дванадесетмесечният срок, годишната данъчна амортизация се намалява с размера на начислената данъчна амортизация за актива през дванадесетте месеца, през които активът не се е използвал. С размера на намалението се коригират стойностите на данъчния амортизируем актив към датата на преустановяване начисляването на данъчна амортизация.
Приходът от отписано задължение не е извънреден. Коректно е да се посочва в „Други приходи”.
Съгласно чл. 59 от ЗКПО начисляването на данъчни амортизации се преустановява, когато съответният актив временно не се използва (не носи икономическа изгода) през период, по-дълъг от дванадесет месеца. Начисляването се преустановява от началото на месеца, следващ месеца, през който е изтекъл 12-месечният срок, и се възобновява от началото на месеца на връщането на актива в експлоатация. Данъчният амортизируем актив не се отписва от данъчния амортизационен план.
При определянето на данъчния финансов резултат за годината, през която е изтекъл дванадесетмесечният срок, годишната данъчна амортизация се намалява с размера на начислената данъчна амортизация за актива през дванадесетте месеца, през които активът не се е използвал. С размера на намалението се коригират стойностите на данъчния амортизируем актив към датата на преустановяване начисляването на данъчна амортизация.
Приходът от отписано задължение не е извънреден. Коректно е да се посочва в „Други приходи”.
потребител Анастасия Андонова
отговорина потребителя Елена Илиева
на 05 Март. 2014
Много ви благодаря!